sobota 24. srpna 2013

Pokrač. 21

Přátelé, pokračujeme ve čtení Matoušova evangelia. Proč zrovna Bible a ne něco jiného? Jsem přesvědčen o tom, že v Bibli je od Boha zjeveno veliké tajemství nesmírné hodnoty, ale jenom pro ty, jenž chtějí poklad hledat a najít. Takže pokud jsi duše hledající a toužící po drahocenných perlách, čti dále:
Člověk proti člověku pro Ježíše:
Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj (slova Ježíšova, pozn. autora); nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti jeho otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni;  a nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina‘.
Kdo miluje otce nebo matku víc nežli mne, není mne hoden; kdo miluje syna nebo dceru víc nežli mne, není mne hoden. Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden. Kdo nalezne svůj život, ztratí jej; kdo ztratí svůj život pro mne, nalezne jej.

O důstojnosti učedníků:
Kdo přijímá vás, přijímá mne; a kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal. Kdo přijme proroka, protože je to prorok, obdrží odměnu proroka; kdo přijme spravedlivého, protože je to spravedlivý, obdrží odměnu spravedlivého. A kdo by napojil třebas jen číší studené vody jednoho z těchto nepatrných, protože je to učedník, amen, pravím vám, nepřijde o svou odměnu.“

Žádné komentáře:

Okomentovat