středa 15. května 2013

Pokrač. 15

Přátelé, pokračujeme ve čtení Matoušova evangelia od 8. kap. Je to o uzdravování. Mimochodem, může mít z lidí někdo takovou sílu slova, že když by řekl těžce nemocnému: "Buď zdráv!" nemocný by vyskočil, otřepal se, zastříhal případně ušima a byl by zdráv? Přemýšlejte o tom.

Uzdravení malomocného:
1 Když sestoupil z hory (Ježíš), šly za ním velké zástupy. 2 Tu k němu přistoupil malomocný, padl před ním na zem a řekl: ”Pane, chceš-li, můžeš mě očistit.“ 3 On vztáhl ruku, dotkl se ho a řekl: ”Chci, buď čist.“ A hned byl očištěn od svého malomocenství. 4 Tu mu Ježíš pravil: ”Ne abys někomu o tom říkal! Ale jdi, ukaž se knězi a obětuj dar, který Mojžíš přikázal – jim na svědectví.“

Uzdravení setníkova sluhy:
5 Když přišel do Kafarnaum, přistoupil k němu jeden setník a prosil ho: 6 ”Pane, můj sluha leží doma ochrnutý a hrozně trpí.“ 7 Řekl mu: ”Já přijdu a uzdravím ho.“ 8 Setník však odpověděl: ”Pane, nejsem hoden, abys vstoupil pod mou střechu; ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven. 9 Vždyť i já podléhám rozkazům a vojákům rozkazuji; řeknu-li některému ‚jdi‘, tak jde; jinému ‚pojď sem‘, tak přijde; a svému otroku ‚udělej to‘, tak to udělá.“ 10 Když to Ježíš uslyšel, podivil se a řekl těm, kdo ho následovali: ”Amen, pravím vám, tak velikou víru jsem v Izraeli nenalezl u nikoho. 11 Pravím vám, že mnozí od východu i západu přijdou a budou stolovat s Abrahamem, Izákem a Jákobem v království nebeském; 12 ale synové království budou vyvrženi ven do tmy; tam bude pláč a skřípění zubů.“ 13 Potom řekl Ježíš setníkovi: ”Jdi, a jak jsi uvěřil, tak se ti staň.“ A v tu hodinu se sluha uzdravil.

Žádné komentáře:

Okomentovat