neděle 8. března 2020

10 - pokračujeme, nalaďte si správnou frekvenci

Shalom všem, kteří čtou tyto řádky. Pokračuji v přemýšlení nad biblickými verši. Než popojedu, věc, o které jsem dnes přemýšlel: Občas se mne někdo zeptá, zdali už jsem viděl Boha. Snažím se jim pak podat toto vysvětlení. Bůh je duch, přeloženo do českého jazyka Bůh je neviditelný přesto s ním můžeme navázat spojení. Když jsem byl trochu mladší, rád jsem si po večerech hrál s rádiem a byl jsem překvapený, kolik různých stanic se na krátkých vlnách dalo zachytit. Bohužel většina stanic byla v pro mne v nesrozumitelném jazyce a tak jsem ničemu nerozuměl. Po nějakém čase jsem zachytil rádio snad Monte Carlo a tam vysílali 5 minutové výukové česko-anglické pořady základů angličtiny. Rozuměl jsem druhé straně. Vlnové frekvence jsou něco jako duch, tj. nehmotné, přesto je můžeme zachytit a dešifrovat obsah vysílání. I Bůh vysílá nějak podobně, bez správného naladění však nemáme šanci. Na rozdíl od rádiové stanice je jeho vysílání ke každému specifické. Je to něco jako když otec mluví k dětem a každému něco jiného, podle potřeby dětí. Jak naladit náš příjem? Souvisí to s koncentrací a určitou touhou - chci, prosím. Křesťané tomu říkají modlitba. Ladění se dá realizovat ale více způsoby - např. čteme biblické příběhy Božího jednání s lidmi s určitým postojem srdce - Bože, promlouvej ke mně. Mohli bychom pokračovat dále.

K dnešnímu textu, Ježíš mluví k učedníkům:
Vy jste sůl země; jestliže však sůl pozbude chuti, čím bude osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní šlapali. Vy jste světlo světa. Nemůže zůstat skryto město ležící na hoře. A když rozsvítí lampu, nestaví ji pod nádobu, ale na svícen; a svítí všem v domě. Tak ať svítí světlo vaše před lidmi, aby viděli vaše dobré skutky a vzdali slávu vašemu Otci v nebesích.
Je to slovo určitě i pro křesťany. Máme být solí svému okolí. Sůl se kdysi používala nejenom k tomu, aby spravila chuť jídlu, ale taktéž se solilo maso, aby se nezkazilo. Možná jsme někdy bez chuti a bez zápachu, ale tak by to nemělo být. Měli bychom být nositelé naděje, lásky a radosti. Tu budeme moci předávat tehdy, když budeme čím nejčastěji ladit svá rádia na tu Boží frekvenci. Ježíš řekl, že tím nástrojem k Bohu je právě On. Takže přeji, ať máte rádia správně naladěná na Ježíše Krista a určitě budete solí pro vaše okolí. Požehnaný týden přeje vás MK.

Žádné komentáře:

Okomentovat