čtvrtek 14. září 2017

KDO KOHO VYMYSLEL

Přátelé, zeptal jsem se jednoho neznámého člověka, co si myslí o Bohu a kde si myslí, že bude trávit svoji věčnou existenci. Řekl mi, že Boha vymysleli lidé. Řekl jsem mu, že tomu je přesně opačně a to, že Bůh vymyslel lidi, resp. první dva lidi. Pak jsme se chvilku bavili o tom, jestli věci složité a funkční se jsou schopny sestrojit samy. Pro mnohé těžké téma, zdali byl první rozum (či vědomí) a pak teprve organizovaná funkční hmota (život), nebo zdali byla první organizovaná hmota, a pak teprve rozum či vědomí. U jednoduchých věcí se to zdá jasné, např. kytara byla prvně "na papíru" a pak teprve přešla do existence. Lidi by o tom měli přemýšlet. Měli by přemýšlet třeba o tom, jak funguje lidské tělo a zdali se může bez rozumu na počátku postavit samo pouze působením přírody a času na neživou hmotu. Bůh existuje, mnozí se s ním nějakým zvláštním způsobem setkali, promluvil ke světu. Stejně tak existuje Ježíš Kristus, mnozí se s ním setkali a dokonce i dnes se s ním setkávají a vyprávějí o tom - je toho na internetu haldy. Zdali tomu věříme či nikoliv je otázkou naší budoucí existence. V Bibli je napsáno, že Bůh bude těžce stíhat ty, kteří mu neuvěřili v záležitosti jeho syna, Ježíše Krista. Jednou přijde konfrontace s naším postojem, možná si pak řekneme: "Uvěřil jsem - měl jsem obrovské štěstí" nebo "Všechno je ztraceno, proč jsem byl tak nezodpovědný vůči pravdě", možná budou jiné závěry. Nový zákon nabízí každému člověku cestu do "nebe" jinak řečeno smíření s Bohem ve věci naší nevíry a jiných rebelií vůči Bohu. V Bibli je odpověď na otázku, kde budeš zrovna ty trávit svoji existenci po smrti a částečně i odpověď na otázku, jaká je tvoje budoucnost tady na zemi s Bohem či bez Boha.

Žádné komentáře:

Okomentovat