čtvrtek 29. března 2018

Potkal jsem souseda aneb velikonoční

Přátelé, před pár dny jsem potkal souseda a řekl jsem mu, že v TV bude přenos bohoslužeb z našeho kostela a ať se kouká, možná se něco dozví o Bohu a víře. Někam mě poslal. Když jsem namítl, že nemyslet na svou existenci po smrti je velká nerozvážnost, řekl mi, že on určitě půjde po smrti přímo do pekla. Dělal si z toho srandu a podle mně netušil, jak to je vážná věc. Ježíš je historicky těžko zpochybnitelná skutečnost. O pekle vydal jasné svědectví. Když se ho učedníci na tuto věc ptali, vyprávěl jim tento příběh (Lukáš 16, 19-31):

19 Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval. 20 U vrat jeho domu lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů, 21 a toužil nasytit se aspoň tím, co spadlo ze stolu toho boháče; dokonce přibíhali psi a olizovali jeho vředy. 22 I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben. 23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama a u něho Lazara. 24 Tu zvolal: ‚Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.‘ 25 Abraham řekl: ‚Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se tu raduje, a ty trpíš. 26 A nad to vše jest mezi námi a vámi veliká propast, takže nikdo – i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.‘ 27 Řekl: ‚Prosím tě tedy, otče, pošli jej do mého rodného domu, 28 neboť mám pět bratrů, ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.‘ 29 Ale Abraham mu odpověděl: ‚Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslouchají!‘ 30 On řekl: ‚Ne tak, otče Abrahame, ale přijde-li k nim někdo z mrtvých, budou činit pokání.‘ 31 Řekl mu: ‚Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.‘„

Přátelé, velikonoční příběh nám ukazuje cestu, jak být peklu ušetřen. Před nedávnem jsem byl v jednom domově pro ty, kteří už nemají šanci. Zdálo se, že je to předobraz pekla - strašná beznaděj a vyhlížení smrti. Není to však Boží vůle. Je to následek lidských hříchů, za které platíme a nikdo se nás jednou nebude ptát, zdali jsme ochotní platit takovou vysokou cenu. Bůh nám však nabízí slitování, bohužel náš nezájem nás k peklu odsuzuje. Ježíš je však pro nás moc dobrá zpráva. Tajemství naší záchrany je ve Jan 3,16-17, hledejte, pokud obsah neznáte, pěkné Velikonoční svátky, M

Žádné komentáře:

Okomentovat