neděle 12. listopadu 2017

O principu náhodného výbuchu

Přátelé, mám jednoho postaršího souseda, kamaráda, se kterým je občas velká sranda. Jeho veškeré dovednosti s obsluhou mobilu spočívají v tom, že náhodným mačkáním tlačítek se mu občas povede někomu zavolat, zvládne přiměřeně přijmout hovor a to je všechno. Pokoušel jsem se mu vysvětlit, co je to SMS-ka a jak jí přečíst, zatím je to pro něho španělská vesnice. Jelikož měl už rozpadající se model, tak na moje doporučení jsem mu sehnal nový - tlačítkový. Pokusil jsem se ho zaškolit, a vysvětlit, jak vybrat z nabídky a jaký je rozdíl mezi ZVOLIT a ZRUŠIT.
Před nějakým časem se mi svěřil, že má problémy s Maďary a že mu na světe nevadí žádná národnost mimo jedné - maďarské. Slováci to měli zkrátka kdysi s Maďary složité. Po zaškolení za pár dní s mobilem za mnou došel a - měl ho nastavený do maďarštiny - samozřejmě nechtíc. Zkuste to - nechtíc... Zkoušeli jste někdy z toho ven? Později jsem si uvědomil, že některé věci se v životě dějí náhodně, jiné záměrně - s myšlenkou na počátku. Když auto v zatáčce vysype hromadu cihel, vznikne neuspořádaná hromada. Ale zkuste na auto cihly naskládat, aniž byste u toho přemýšleli. Některé situace logicky vzato nemohou vzniknou samy. Pokusím se uvést pár případů, kde to moje logika nebere, aby situace-stav nastal náhodně:
Planety a hvězdy ve vesmíru a jejich rovnovážné dráhy. Stačí zapřemýšlet nad Měsícem, jenž obíhá kolem Země. A pak Země obíhající kolem Slunce. A pak Slunce obíhající kolem ... Mohou se dráhy nastavit způsobem samo? Nastavit něco do rovnováhy je věc velmi složitá - uvést umělou družici na svoji dráhu není žádná sranda. A pomalu ale jistě
a) padají na Zem,
b) ztrácejí se ve vesmíru, pokud se nekorigují jejich dráhy.
Může se samo mrtvá hmota proměnit v živou a naučit se létat, plavat, běhat, lézt po 4, po 2 atd.?
Může samo vzniknou živý člověk?
Může se samo naučit lidské tělo regulovat svou teplotu?
Může se samo lidské srdce naučit pracovat jakou pumpa a jet po celý život člověka?
Může vzniknout samo myšlenka stromu tj. šiška - semínko - nový strom rostoucí proti zemské tíži?
Přátelé, mohli bychom takhle otevírat další a další témata. Můj závěr je, že některé věci kolem nás mají na počátku svou myšlenku, jiné nikoliv - viz hromada naskládaných cihel a hromada vysypaných cihel. Podle mého evoluce vzniku života je jeden velký ďábelský podvod na člověka, jenž má za následek, že člověk odmítne hledat a poznat Boha, důsledek pak je, že "přijde o svou duši". Bible toto téma vysvětluje a nabízí každému, kdo chce, jak Boha poznat a jak svou duši zachránit. Chce to však od nás právě to chtění. S tím pak souvisí hledání, studium, přemýšlení a hlavně seznámení se s Evangeliem (část Nového zákona), jenž je mocí Boží k záchraně hříšníka, jakž řekl kdysi apoštol Pavel. Mějte se krásně, sledujte živou přírodu a přemýšlejte nad slovíčkem SAMO?

Žádné komentáře:

Okomentovat