neděle 11. srpna 2019

32. týden, pokračujeme

Přátelé, potkal jsem souseda, vyprávěl mi krátce o tom, co ho zajímá. Zeptal jsem se ho, co zdali ho zajímá otázka Boží existence. Jeho odpověď byla: "Neviděl jsem ho, nezajímá mně to a nechci". Další už jsou jenom moje myšlenkové postřehy, které vám teď předávám. Jsou témata, která nás zajímají, a pak většina témat, která jdou mimo nás. Je to normální. Můžeme se na to však podívat jinak, pokud témata uspořádáme podle důležitosti do žebříčku. Potom věnujeme svou pozornost i tématům nepříjemným či nezajímavým. Existuje-li nějaké životně důležité téma a my ho ignoruje, jsme blázni. Když jsem ještě učil ve škole, občas jsem se setkal se studentem, který bral lehkovážně přípravu na maturitu. Pak maturita přišla, a byl to jeho konec. Otázka existence Boha souvisí s tím, zdali naše duše bude zachráněna pro věčný život nebo "zahyne". Smrtí každý přejde do nové existence a bude podle toho, jak jsme se za života k otázce Boha postavili. To je předmětem Bible - návod, jak zachránit lidskou duši. Tajemství či záchrana spočívá v tom, že pochopíme, proč přišel na svět Ježíš. Chce to náš čas a zájem. Pokud se nám to jeví věrohodné, máme se o to začít zajímat, protože jde o to, kde a jak budeme trávit věčnost. Porážku asi nikdo nechce.

Žádné komentáře:

Okomentovat