pátek 29. června 2018

Zazvonili mi na zvonek

svědci Jehovovi. Přátelé, chci se podělit o tuto zkušenost a dopovědět možná to, co mi došlo až poté, co odešli. Takže ve dveřích najednou stáli 2 mladí pánové, slušně oblečeni s nataženou rukou a ní letáček se slovy: "Jestlipak vás zajímá téma xxx" - téma nijak nesouvisející s vírou.
Položil jsem jim první dotaz: "Pro koho prosím pracujete nebo kdo jste prosím zač? "Jsme svědci Jehovovi". řekli. Na to já: "Já jsem zase svědek Ježíše Krista." A hned jsem pokračoval: "Podle mého se protivíte vůli samotného Stvořitele, protože ačkoliv znáte Bibli a víte, že Bůh ukázal na Ježíše a jasně řekl - TOHO POSLOUCHEJTE - a Ježíš pak jasně řekl, že máme být jeho svědky (Ježíše Krista), vy toto vědomě ignorujete. Něco začali argumentovat, odkazovali se na Starý Zákon. Po pár větách jsem je přerušil a zeptal se jich, proč čtou a nabízejí materiál vydávaný vedením jejich církve jako nástroj pro porozumění Bible. Odpověděli, že člověk potřebuje, aby mu někdo Bibli vysvětlil. Moje odpověď byla, že ten někdo má možná špatný motiv a jde mu o něco jiného. Motivem je třeba získávání nových členů církve s jejich majetkem a pracovitostí. O šíření pravdy tady opravdu nejde. Jde o zvětšování impéria - více lidí = větší bohatství, moc a sláva? Za jakou je to však cenu? Za cenu "nepoznali pravdu, která by je zachránila", - tj. jsou těžce oklamáni a zaplatí svým vzácným časem, majetkem a nakonec o duší. Jejich podivná interpretace Bible totiž nenabízí člověku to, co biblický Bůh nabízí člověku: Skrze oběť Ježíše Krista odpuštění hříchů, (viz Jan 3,16) a životní styl ve službě či užitečnosti těm druhým. Kdo platí nákup tiskovin, které se poté bezplatně rozdávají budoucím členům organizace? Hlavní části příjmu je však asi majetek starších poslušných členů, jenž někomu předávají svůj majetek po své smrti. Hádejte, komu? Ještě k jejich tiskovinám: Řekl bych, že je to vědomé falšování pravdy, přitom se to tváří, že oni jsou znalci Bible. Apoštol Pavel nám dává návod, jak rozlišit pravdu od falešného učení - nabádá nás, abychom šli do Písma a zkoumali, co se tam vlastně píše. Mohou SJ samostatně zkoumat Písmo bez svých ideologů? Údajně nemohou. Pokud ano, jsou vyloučeni. Doporučuji o tom přečísít svědectví: W.J. Schnell: Třicet let otrokem strážné věže. Je to silné kafe, autor popisuje to, čím prošel. Dá se to najít na webu v pdf, kdyby někdo hledal a nenašel, ozvěte se, všechny pozdravuje MK

Žádné komentáře:

Okomentovat