Kdo to udělal? To samo!
Přátelé, hmota kolem nás funguje tak, že záměr-myšlenka na počátku vytváří určitou organizovanou strukturu a hmota bez myšlenky hmotu přivádí do chaosu.
Příklad: Hromadu písku je třeba udržovat pohromadě lopatou (záměr-myšlenka o hromadě je podmínkou existence hromady), pokud hromadu necháme napospas času, s hromadou bude za nějaký čas NEHROMADA, tj. chaos. Hodně lidí kolem je přesvědčeno, že pouze časem se přeorganizuje hmota do složitých struktur včetně života a že svět vznikl a vzniká bez myšlenky. Je tomu přesně opačně. Svět se bez myšlenky rozpadá stejně jako neudržovaný plot u chalupy. S myšlenkou vzniká NĚCO a myšlenkou se NĚCO udržuje. Bez myšlenky NASTÁVÁ chaos. Je to logický závěr, ke kterému může dojít žák 1. stupně základní školy.
Pak je třeba si položit otázku: " Kdo vymyslel člověka a život?" Historický příběh Božího jednání s izraelským národem nám může pomoci, abychom přestali věřit, že se to samo nevymyslelo a pomoci nám najít toho, jenž měl a má představu o celém světě včetně lidských bytostí.
Příklad: Hromadu písku je třeba udržovat pohromadě lopatou (záměr-myšlenka o hromadě je podmínkou existence hromady), pokud hromadu necháme napospas času, s hromadou bude za nějaký čas NEHROMADA, tj. chaos. Hodně lidí kolem je přesvědčeno, že pouze časem se přeorganizuje hmota do složitých struktur včetně života a že svět vznikl a vzniká bez myšlenky. Je tomu přesně opačně. Svět se bez myšlenky rozpadá stejně jako neudržovaný plot u chalupy. S myšlenkou vzniká NĚCO a myšlenkou se NĚCO udržuje. Bez myšlenky NASTÁVÁ chaos. Je to logický závěr, ke kterému může dojít žák 1. stupně základní školy.
Pak je třeba si položit otázku: " Kdo vymyslel člověka a život?" Historický příběh Božího jednání s izraelským národem nám může pomoci, abychom přestali věřit, že se to samo nevymyslelo a pomoci nám najít toho, jenž měl a má představu o celém světě včetně lidských bytostí.
Komentáře
Okomentovat