sobota 14. března 2020

11 - pokračujeme, koronavirus a Bible

Přátelé, procházíme zvláštním údobím, skoro celou zeměkouli děsí nová nemoc. Možná jste přemýšleli, jestli za tím není něco víc než jen náhodná mutace živých organismů přinášejících nemoc a smrt. Řeknu vám můj pohled na věc: Člověk není výsledek bezmyšlenkové evoluce, ale Božím stvořením. Čím je blíže Bohu, tím více vyhrává život, čím více se Bohu vzdaluje, tím více vyhrává smrt. Vysvětlím na firmě s chytrým a moudrým vedením: Pokud zaměstnanci budou vedení poslouchat, firma může prosperovat, pokud zaměstnanci začnou rebelovat, firma půjde ke dnu. Bůh ve Starém zákoně skrze Mojžíše napomínal izraelský národ, že pokud bude lid neposlušný vůči Božím nařízením, jenž se týkalo hlavně chování a myšlení lidu, bude to mít pro lid těžké důsledky. Možná něco jako když student začne místo do školy chodit do hospody. Bibli popisuje několik případů, kdy lid "zvlčel" a následek byl, že přišlo peklo do jejich životů. Poté se objevil boží prorok, který lid napomenul, lid si sypal popel mna hlavu, modlil se, činil nápravu a opět vyšlo "slunko". Bůh zastavil svou trestající ruku. V knize Leviticus 26 (Bible - Starý zákon) je zajímavý text:

Já jsem Hospodin, váš Bůh, já jsem vás vyvedl z egyptské země, abyste tam nebyli otroky. Rozlámal jsem břevna vašeho jha, abyste mohli chodit zpříma.“ „Jestliže mě nebudete poslouchat a nebudete plnit všechny tyto příkazy, jestliže zavrhnete má nařízení a zprotivíte si mé řády, takže nebudete plnit všechny mé příkazy, ale budete porušovat mou smlouvu, pak já vám učiním toto: Navštívím vás hrůzou, úbytěmi a zimnicí, pohasnou vám oči a budete plni zoufalství. Nadarmo budete sít obilí, snědí je vaši nepřátelé. Postavím se proti vám a budete poraženi svými nepřáteli, a budou nad vámi panovat ti, kdo vás nenávidí, budete utíkat, i když vás nikdo nebude pronásledovat. Jestliže mě ani potom nebudete poslouchat, budu vás trestat za vaše hříchy ještě sedmkrát víc. Roztříštím vaši pyšnou moc a učiním, že nebe vám bude jako železo a země jako měď. Nadarmo bude spotřebována vaše síla. Země vám nedá svůj výnos a stromoví v zemi neponese ovoce. Jestliže mi i pak budete odporovat a nebudete mě chtít poslouchat, přidám vám sedmkrát víc ran pro vaše hříchy.

Můj závěr: Společnost "zdivočela" a sklízí zasetou úrodu. Jak z toho ven? Činit lítost z naší špatnosti a prosit Boha o zastavení smrti. Začít brát vážně Boží představu o tom, co je dobré a přináší člověku život, a co je zlé a přináší nám smrt. Začít brát vážně Ježíše a jeho dobrovolnou smrt na kříži. Pak se dostaneme do bezpečí a můžeme pak pevně věřit, že Žalm 91 platí pro nás a naše bližní:

Kdo v úkrytu Nejvyššího bydlí, přečká noc ve stínu Všemocného. Říkám o Hospodinu: „Mé útočiště, má pevná tvrz je můj Bůh, v nějž doufám.“ Vysvobodí tě z osidla lovce, ze zhoubného moru. Přikryje tě svými perutěmi, pod jeho křídly máš útočiště; pavézou a krytem je ti jeho věrnost. Nelekej se hrůzy noci ani šípu, který létá ve dne, moru, jenž se plíží temnotami, nákazy, jež šíří zhoubu za poledne. Byť jich po tvém boku padlo tisíc, byť i deset tisíc tobě po pravici, tebe nestihne nic takového . Na vlastní oči to spatříš, uzříš odplatu, jež stihne svévolníky. Máš-li útočiště v Hospodinu, u Nejvyššího svůj domov, nestane se ti nic zlého, pohroma se k tvému stanu nepřiblíží. On svým andělům vydal o tobě příkaz, aby tě chránili na všech tvých cestách. Na rukou tě budou nosit, aby sis o kámen nohu neporanil; po lvu a po zmiji šlapat budeš, pošlapeš lvíče i draka. Dám mu vyváznout, neboť je mi oddán, budu jeho hradem, on zná moje jméno. Až mě bude volat, odpovím mu, v soužení s ním budu, ubráním ho, obdařím ho slávou, dlouhých let dopřeji mu do sytosti, ukáži mu svoji spásu.

Přeji všem život a radost, MK

1 komentář:

  1. I believe in God in non religious way, in the some way like our Christian Gods. When you will read the Bible preciously , you will find three different personalities of God.
    All religions on this planet except Buddhism are cargo cults and this virus looks it was delivered through this way. Judging in according with the similar long therm reaction of all governments since 2000.
    We don't know to now , who lives in our oceans, in Antarctica , in the Moon, but we can guess a lot from crop circles for example.
    Sorry I did not wrote Czech.

    OdpovědětVymazat